Hakkımızda

Son teknoloji ekipmanlar ve alanında uzman hekimlerle hizmet veriyor, petilerinizin sağlığını ve sizlerinse endişelerinizi önemsiyoruz.

@2021 Gökkuşağı Veteriner Kliniği

Pet Kuaför

25.10.2020 20:54

Yapılan araştırmalar gösteriyor ki ülkemizde evcil hayvan tercihi ağırlıklı olarak kedilerden oluşmaktadır. Evcil hayvan sahiplerinin en çok merak ettiği ve çoğu zaman tereddütte kaldığı konuların başında geliyor mama seçimi.Bilindiği üzere evcil hayvan maması kategorisinde yüzlerce ürün ve marka çeşidi bulunmakta. Evcil hayvanlarımızın bakımı ve sorumluğunu üstlenirken bu sorumlulukların en başında ise beslenmeleri gelmektedir.

Bazı kedi mamaları sevimli dostlarımızın sağlıklı bir şekilde beslenmesini sağlarken maalesef bazı mamalarda ise durum tak aksi.
Onların sağlığını korumak ve doğru beslenmesini sağlamak amacıyla mutlaka mama tercihi öncesinde belirli araştırmaları yapmak gerekiyor.

Doğru mama tercihi hem dostlarımızın sağlığı hem de fiziksel gelişimi açısından önemlidir. Onların sağlıklı olması demek beraberinde huzurlu olmaları anlamına gelmektedir.
Peki, doğru mama seçimi nasıl yapılır? Mama tercihinde nelere dikkat edilmelidir.

Öncelikle belirtmeliyiz ki kedimize mama tercihi yaparken dikkate alınması gereken üç ana faktör vardır. Bu faktörler;

1-Kedinin Yaşı
2-Kedinin Cinsiyeti ve Kilosu
3-Kedinin kısırlık durumudur.

Yavru kedilerin beslenme düzeni ve alması gereken vitamin ve mineraller yetişkin kedilere göre farklılık göstermektedir. Bu nedenle kedilerin yaşına göre değerlendirildiğinde mama grupları 3 ayrı kategoriye ayrılır

1-Yavru Kedi Mamaları
2-Yetişkin Kedi Mamaları
3-Yaşlı Kedi Mamaları

Kedinin yaş grubuna göre tercih yapılırken dikkat edilmesi gereken bir diğer husus ise kilosudur. Kedimiz olması gerekenden fazla kilolu veya olması gerekenden az hareketli ise mutlaka ligt kategorideki mamaları tercih etmeliyiz.

Mama seçimindeki son ve diğer önemli konu ise kısırlık durumudur. Kedi mamaları kısırlaştırılmış erkek kedi veya kısırlaştırılmış dişi kedi maması olarak ayrı kategorilerde satılmaktadır. Eğer kedimizi kısırlaştırmışsak mutlaka bu detaya dikkat etmemiz ayrıca önem taşımaktadır.